Jätteprojekt!!

Vilket projekt...

Att ta sig fram på kryckor är ju inte så smidigt alla gånger.
Att dessutom ta sig uppför en trappa känns som en bedrift!
Men nu har jag kommit på att jag hoppar i sidled, hållandes krycka i vänsterhanden och höger hand stödjer jag med trappräcket..

Nerför trappan är ju en baggis!!!
Jag sitter på arslet och hoppar ner...
Borde bli en välformad bak av det efter 4 veckor?? Hahaha!!!

Lägg därtill att man ska plasta gipset, och greja att duscha...
Tack IKEA för Mammutpallen!

I och för sig alldeles för låg när man ska ta sig upp igen...
Men den här strandade valen kom på den briljanta idén att jag kan krypa!!

Sagt och gjort, jag kröp till toalettstolen och kunde därifrån ta mig upp till stående...
Inte det smidigaste projektet om jag säger så...


Men nu är det gjort!! :10:

Sonen L fick assistera sin invalidomorsa att både ta av och på kläderna...
Sonen A fick assistera med handdukar och fick sig ett rejält asgarv när jag kröp till toalettstolen!!! :10:

Smutstvätt ihopsamlad och jag har faktiskt lyckats köra en maskin tvätt idag!! Och köra samma tvätt i torktumlaren..

SKulle behöva åka in och handla , men jag tror inte att min man är så överdrivet sugen på att fara in till stan efter jobbet...

Men vilken dag!!!
Att man ska bli så genomsvettig av att duscha??

Men nu har jag landat i soffan igen för en stunds vila..
Man ska inte överanstränga sig...
Det är lätt gjort i mitt fall, och det resulterar bara i mera smärta.

Men nu, dags för lite kaffe!!!

Och berömma mina barn för hur otroligt duktiga de är!!

Kommentarer
Postat av: ia torarp

HAHAHAHHAHAHAHAHAHHHHHHHHAAAAAAAAA......

jag kan allt se mej dej krypa omkring bara för att ha nåt att göra under dagarna:):):):)):

du är för härlig Mie!!!!!!!

Dags att räkna makens gråa hårstrån i början av gipstiden och sen i slutet för att se hur mycket det har förändrats!!!!

2010-01-21 @ 20:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0