Tisdagsfunderingar

Vad ska jag bli när jag blir stor?
Ja, det är ju en bra fråga.

Vad har det blivit av mig sedan jag var liten och funderade på vad jag ska bli när jag blir stor?

Veterinär ville jag bli en period.
Tills jag kom på att det var ju inte bara en dans på rosor och plåstra om gulliga hundar...

Så det la jag ner.

Bilmekaniker!!
Japp, för min bror gick sån linje på gymnasiet. Och han är 9 år äldre än mig och jag såg ju så upp till honom!!

Men man blir ju väldigt skitig som mekaniker.
Så det la jag ner.

Rockstjärna!!
Japp!!
Det var grejen!!!

Vi snackar 80-tal.Pudelrockarnas tid.

Men där dök ju upp ett problem...
Jag kunde inte sjunga!!
Inte var jag så där himla haj på nåt annat instrument heller.
Och spela triangel passade ju inte riktigt in i rocken liksom..

Så det la jag ner...

Jag hade ganska många drömmar.
Idrottsstjärna!

YES!!!!
Fast då måste man vara bra på någon sport...

Så det la jag ner.

Jag trivs ganska bra med mitt jobb som jag har idag!
Personlig assistent är ett väldigt omväxlande jobb.
På många sätt!!

Jag anser mig vara ganska bra på att hjälpa andra människor, och då passar det ju bra!!

Men visst har jag kvar lite av barndomens drömmar!!

Prinsessa var ju en dröm ett tag!!!
Fast...

Det var ju lite problem med det också...
Vi har ju inget kungligt blod i famljen....


Så jag jobbar kvar som personlig assistent och drömmer mig bort !!!!


Ha en trevlig tisdag!!!

Kommentarer
Postat av: ia torarp

haha... Mie du är allt för härlig. När man läst dina inlägg blir det iblana att man stannar upp och tänker till själv, och jovisst har man haft en massa drömmar om vad man ska bli när man blir stooooooor!!!

Några av mina drömmar är: ambulansförare, hästskötare/ägare (vilket jag lyckades med:), ridande polis, polis, hundförare inom polisen..., äga/driva en egen blomsteraffär, hårfrisörska, gifta mej med en rik shejk...(och ha en massa hästar) och bli lastbilschaufför.....

Några av mina drömmar har gått i uppfyllelse och just nu läser jag till en av mina drömmar..

så man ska aldrig ge upp om sina drömmar för rätt som det är slår dom in eller mså blir man inputtad i rätt riktning:)

2010-01-05 @ 16:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0