Utrensning..

Det finns folk runt omkring som ganska tydligt visat mig att jag inte är så mycket att ha.
Jag verkar duga ibland, men inte längre.

Jag har förstått att jag inte är någon speciellt rolig person att umgås med i dessa personers ögon.

Jag har dock inte riktigt hajat varför, men det är väl bara att inse att jag är en tråkmåns.


Men jag kommer att göra en rensning i mitt liv.
Igen.

Jag kommer att rensa bland vänkretsen.
Eller rättare sagt där jag trodde att jag hade vänner.

Jag är inte bitter.
Jag är bara lite fundersam varför jag fortsatt att tro att dessa personer var vänner när de helt klart anser att jag inte är någon att umgås med.

Trist, men jag får inse att det är dags att byta ut dessa "vänner".

Alla personer som kommer in i ens liv gör det för en anledning.
För att de tillför något i ens liv som just då behövde/behöver.

Jag är tacksam för vad mina vänner gett mig och jag hoppas att jag har givit tillbaka!!

Jag ser fram emot ett nytt fräscht år.
Ett år som kommer att bli ett riktigt bra år!!

Detta är, enligt käraste Trollpackan, året då vi skördar det vi sådde förra året.

Jag ser fram emot att skörda det här året!

Men för en god skörd behöver man rensa, och det är det jag gör nu.


Jag välkomnar och är tacksam för de riktiga vännerna som finns i mitt liv!!

Ni vet vilka ni är, ni underbara som förgyller mitt liv.
Ni som finns där och bara är Er!

Framför allt så vill jag tacka Er för att ni accepterar mig för den jag är!!
Och jag gillar Er för att ni är dem Ni är!!!



Innan jag avslutar vill jag bara säga,










Ta ingen skit!!!

Ha en trevlig kväll, och glöm inte bort era vänner!!!

Kommentarer
Postat av: ia torarp

ett mycket bra inlägg!!!! ska göra samma ska tror jag, ibland duger man till vad som helst och annars inte så varför ska man ställa upp på det?? man är väl ingen trasdocka utan en människa med känslor!!!!

Sagt och gjort så idag blir det att fundera vilka som ska vara en del av livet och vilka som kan försvinna!!!



2010-01-03 @ 07:47:21
Postat av: Tanten

JAG har redan gjort det! För ett par-tre år sedan drabbades vi av MYCKET svåra saker, och då visade det sig vilka som var ens RIKTIGA vänner mm. Det är MYCKET nyttigt att "se över sitt liv" lite då och då har jag lärt mig och jag har också lärt mig att man klarar MYCKET mer än man någonsin hade kunnat tro!!! Så kämpa!!!

NÄ, ta ingen skit, så brukar jag också säja/tänka. Men en liten älgskit eller två kanske man kan unna sig, eller? ;-)

2010-01-04 @ 03:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0