Vad ska vi tala om idag?

Hrmm..
Rastlösheten har trätt in.
Kraftigt.

Men jag måste säga att detta är synnerligen lärorikt.

Att få se saker ur det här perspektivet gör att jag är oerhört tacksam för min normala mobilitet!

Mitt "handikapp" är tillfälligt.
Det är jag tacksam för!

Igår insåg jag att kylskåpet började bli tomt.
Det innebär att man måste fara och handla.

Men det är inte så himla smidigt att göra när man hoppar på kryckor.
Så jag fick med mig maken som när han kom hem från jobbet fick lasta in sin invalidofru i bilen och fara in till stan igen...

Ica Maxi, där har de en rullstol som man kan få låna.
Det är bra!!

MEN!!

Om ni visste vad jävligt det är att komma åt saker när man sitter i rullstol.

Tror ni att det är smidigt att nå saker i frysdisken t ex?
Nope.

Mjölkdisken?
Nope..
Frukt?
Nope...


Listan kan göras lång.

Jag menar inte att alla affärer genast måste ändras så att jag kan komma åt allt, men att tänka på att även rullstolsburna måste kunna handla på ett relativt obehindrat sätt är viktigt!

Hur kan man komma åt de problemen?
Jag menar, det är ju inte alla rullstolsburna personer som har med sig någon när de handlar.

Det finns ju oftast personal ute i butiken som faktiskt gärna hjälper till om man ber dem, och det är kanon!!

Men hur som helst så blev det i alla fall handlat.
Men så när vi kom hem fick maken springa som ett troll med alla kassarna eftersom jag inte kan bära nåt...

Usch vad jag känner mig dum!!
Inte kan jag bidra med nåt!!

Men nu jäklar , sittandes på min skrivbordsstol kan jag torka av bordet!
Jag kunde t o m dammsuga lite vid vardagsrumsbordet!!

Nästa vecka ska jag ju då få hem en rullstol och en duschpall!!
VIlken lycka!!

Och så ska jag tjata på läkaren så att jag kan få börja träna foten!!
Men stygnen måste läkas först, men sen minsann!!

Har nog aldrig varit så peppad att träna som nu!!!

Men nu måste jag dessvärre vila ett tag...
Har varit igång nästan hela dagen...
Har t o m strukit tvätt sittandes på min skrivbordsstol....

Ha en trevlig fredagsmyskväll!!!
Tack och hej, leverpastej!!

Kommentarer
Postat av: Åse

Jag hade skickat mannen att handla själv och suttit kvar och käkat praliner i soffan :) kram till dig och hoppas du fort fort blir bättre

2010-01-22 @ 18:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0