Ego?

Har funderat en hel del över detta med hur människors egon fungerar.

Är det så att en del människor har ett starkt trängande behov av att få andra människor att verka usla för att framställa sig själva i bättre dager?

Fungerar det?

Är det ett försök till att ta en genväg till att bli en bättre människa?
Jag tycker inte det.

Jag har på senare tid fått mig smällar.
Icke fysiska, men dock verbala.

Inte rakt till mig, för det har de inte vågat?
Eller?

Varför talar man inte med de personer som man irriterar sig på?

Varför irriterar man sig?

Det har jag undrat.
Jag har ju människor som jag irriterar mig på å det grövsta!!!

Men varför gör jag det?

Vad är det hos dessa människor som retar mig så?

Mår jag verkligen bättre om de vore annorlunda?


Är det så att jag har ett behov av att alla människor runt mig gör som jag önskar?
Nej, absolut inte!!

Jag har ett behov av att omge mig av trevliga människor.

Otrevliga göre sig icke besvär....

Men jag hyser den största respekt för andra människors åsikter.
Jag har inget behov av att hävda mig eller min person.


Har Du ett behov av att hävda dig?

Hur får man då fram sin åsikt på ett bra sätt utan att för den delen behöva trycka ner någon annan?


Hur får man med sig sina kollegor i sitt arbete så att alla arbetar efter samma mål?

Bra fråga.

Just nu har jag en känsla av misslyckande för att jag hittintills icke lyckats med detta på min nuvarande arbetsplats, men jag hoppas att vi snart skall vara en arbetsgrupp som strävar efter samma mål.
Att vi alla gör vårt yttersta för att det skall bli så bra som möjligt.

Och jag tror att vi kommer dit inom kort!

Men nu är det dags för en helt annan sysselsättning för dagen...

Kladdkakebak..

Ha en trevlig onsdag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0