Kära universum,

jag önskar mig en genväg till galopp med rakethästen.....


Var ut och red idag på förmiddagen.
En underbar ridtur på en häst som lyssnar på sin matte och går med på det mesta som jag ber henne om!!

Idag har jag hoppat av 2 ggr under ridturen.
Första gången för att öppna en grind.
Andra gången  var för att leda henne över en träbro.


Gick kanon att hoppa upp igen!
Hon är ju så genomsnäll den hästen!


Även om vi busar loss och hon får springa fort och sträcka ut sina travarben, så saktar hon av så fort jag ber henne!!!

Underbara varelsen!!
Inte hoppar hon runt heller när och om hon blir rädd för nåt, utan hon stannar till och tittar!!

Sånt uppskattar jag!!
I morgon ska jag ut och motionera raggsocka tillsammans med Patricia.
Misstänker starkt att det kommer att leda till asgarv utan dess like!!!


Hahahaha!!

Det är så skönt med sådana okomplicerade människor som tar en för den man är.

Men för att återgå till min bön till universum;

Raketen travar som sjutton. Och konstigt vore det väl annars eftersom hon är en travhäst!!!;-)

Men jag skulle verkligen vilja ha en liten genväg till galopp med henne nu...

Är ganska otålig...
Vill att hon ska haja detta med galoppfattning snabbt så att vi kan ge oss ut på galopprundor...

Har ju fått testa hennes galopp lite granna, och DEN ÄR KANON!!!!

Mjuk och smidig och man känner hur hästen får utlopp för sin energi!!

Men visst känns det att hon är travhäst!!
Ju mer hon springer, desto mer vill hon springa!

Öronen framåt, energin flödar, och man känner hur hela hästen laddar......

POWER!!!
Adrenalinet slår igång i takt med att hovarna smäller i backen och fartvinden viner...

Men, kära universum, få Raketen att haja galoppfattning snabbt....



Nu dags att sova... Good night Sweden, wherever you are!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Kära Mie, och Universum....;)

Raj´kthästen HAR nog lite problem rent exteriört med galoppen eftersm hon är ett sällsynt exemplariskt fysiskt fenomen som just travhäst...hennes långa rygg kan nog ställa till det....men för att få upp henne i galopp måste hon nog komma upp i hög fart o "störas" där....sen därefter låta henne veta att allt är ok och även kunna sakta ner i tempot. Själv brukar jag ladda dom stillastående och nästan göra en burnout, då kan dom nästan inte hålla sig i trav och sen är det beröm , beröm, beröm , beröm som gäller....som du vet är hon en osedvanligt lydig o klok flicka och i 9 år har hon varit travhäst...och då travar man...även om det inte blivit några framgångar...

Kram från gammelmatte ;)

2010-06-27 @ 13:55:10
Postat av: Mie

Så sant kära Sonja!!

Brant uppförsbacke brukar göra susen!!!

Och vad PAFF hon blev när jag berömde hennes galopp!!

Va fasen, FÅR jag galoppera???



Hahahahaha!!



Hon är fantastiskt mjuk den hästen!

Lyssnar så uppmärksamt!!

Ser fram emot att snart förhoppningsvis kunna prova westernsadel på fröken!!!!

Vi hade vattenkrig häromdagen!!Hahaha!!! Raketen, jag och en vattenslang.......

2010-06-27 @ 21:31:31
URL: http://miehellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0