SKRYTVARNING!!!

SKRYTVARNING!!!!

Var ut och red med en kompis och hennes dotter idag. Hennes dotter är en ganska rädd liten tös och hon smågrät ett par ggr under tiden, men vi fick henne att bita ihop och fortsätta!

Hon är jätteduktig, men har tidigare bara ridit puckohästar....

I morgon eftermiddag ska hon få testa att rida Brynja i paddocken en stund så hon får känna på hur det känns att rida en häst som inte beter sig dumt!!

Men först på fm ska jag ut med Mia och Rebecka. Jag ska ta Fröken Raket och de andra 2 tar raggsockorna.


Men nu till mitt skryt:

Vi red igenom en fårhage FULL MED FÅR!!!! Och Raketen överlevde!!! :10:

Vi brukar rida därigenom även när fåren går där och de brukar flytta på sig när vi kommer. Men stackars Raketen är ju livrädd för får, men hon var megaduktig!!!!

De små hästätande monsterfåren var trots allt inte så farliga ju!!!!
:2:

Så kom vi då ut på grusvägen och jag satt ner i sadeln, drev fram och hon svarar snabbt som satan!!! :19:
Pillepill med tyglarna och hon kröp ihop och samlade ihop sin kropp!!! :19:

Jag började ju undra vad som har tagit åt henne, men konstaterade bara att mitt arbete i paddocken givit lite resultat!!!
LYCKA!!!!


Så knatade vi vidare på grusvägen och kom fram till flismaskinen som stod och tuggade flis!!!! :19:

Men Rakethästen gick förbi!!!!! :19:

Underbara tös att lyssna på sin matte!!!!!
Vad roligt det är att se resultat så pass snabbt!!!

Det är ju nu det stora arbetet börjar....

Balans.

Inget lätt projekt, men det går bra och ganska smidigt i alla fall!!

Musklerna kommer efter hand, först måste hon hitta balansen i sin kropp.

Det är ju inte lätt för henne att balansera oss båda..

En sak i taget.....

Vi har fått knas på att stanna och stå stilla.
Svänga med hela kroppen och försöka böja sig.

Inte helt lätt, men absolut på gång!

Så om det fortsätter att gå så här bra som det hittills gjort så kommer hon snart att haja detta med att sätta under sig och arbeta mera med bakdelen som en ridhäst bör för att arbeta korrekt!!


Men ingen brådska, för det kommer!!

Att omskola en travhäst tar tid.
Men vad fasen, Rom byggdes inte på en dag!!

Nu har jag inga ambitioner på att tävla henne, men det har jag aldrig haft.... Jag är en skogsmulle som tycker att det är skithäftigt att rida lite hobbydressyr!!

Men nu ska jag sitta här och suga på framgångskaramellen ett litet tag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0