Nu minsann!!!

Jagar katter över huset.
De har bestämt sig för att driva sin matte till vansinne genom att riva ner allt som kan rivas ner och lite till!!

Suck..

Morgonpromenad med hundarna idag var trevligt!
Det enda molnet på min humörshimmel var mötet med Rika Gubben som anser sig vara förmer än andra pga storlek på plånbok... Suck..
Men jag talade om vad som gäller i ämnet vi duskuterade och jag hoppas att han hajade kontentan av det hela..

Men hur eller hur så kör jag på med mitt projekt och viker mig inte.

Nu håller jag på att rengöra mitt hem.

Badrummet på övervåningen klart!
Sovrummet klart!
Ungarnas rum som mer liknar krigszoner än barnrum, det ger jag mig på ett i taget när de är hemma.
Jag tänker inte städa åt dem.

Det är dags att mina prinsar lär sig vikten av att hålla ordning på prylarna.
Men det ger mig dock prestationsångest.

Alla andra föräldrar verkar ha sån ordning på sina ungar och de städar sina rum...
Men jag antar att det finns fler som mig som tycks ha ett heltidsjobb med att få ungarna att städa??


Det KAN rimligen inte BARA vara jag i hela världen som kämpar i motvind!!

Håret år under färgning nu, så att jag får nog ta och rusa upp och skölja lite om det inte ska anta nån annan mysko färg!!

Hahahahaha!!


Jag önskar er en trevlig fortsatt torsdag, för det ska jag ha!!!

Kommentarer
Postat av: ia torarp

kan lugnt säga att du är inte alls ensam om att ha ungar som inte städar sina rum!!!! äger två själv!! har en speciell dag för städning men det hjälper liksom inte!!! kan få gråa hår för mindre...



sssssssuuuuuuccccccckkkkkkkkk:(

2010-03-11 @ 17:33:36
Postat av: Åse

Lugn, i våra tjejers rum ser det ut som att någon slängt in en handgranat! Du kan inte aaaaaana hur mycket pappersklipp det blir av en pysslande sexårig tjej =).



Ett inte allt för ren hem ger friskare barn! Tror jag stenhårt på =). Så släpp den där prestationsångesten nu.



kram kusse

2010-03-12 @ 18:07:46
Postat av: Tanten

BYT barn med varandra, barn är ALLTID mycket duktigare när mamma/pappa inte tittar på/tjatar, typ...

Någon som vill byta två yngre barn mot en på 26 som fortfarande kan få för sig att tvätten nog "går till tvättmaskinen på egen hand" om han bara avvaktar länge nog!?!? Hehe.

Som ni förstår, det är vår lott att oroa oss/tjata/tycka saker, det går ALDRIG över!!! Sorry, hoppas inte ni ger upp kampen nu. Haha.

2010-03-13 @ 03:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0