Slit ut en generation i taget!!

Klarar ni ironi? Annars kan ni sluta läsa redan nu...

Slit ut en generation i taget!!!
Men iofs måste jag säga att det retar mig lite det där med Veteranpoolen....

Jag menar, är det inte bättre att satsa mer på arbetslösa i arbetsför ålder
än de som redan "passerat" arbetsför ålder?

Men det kanske är det som menas med att ge pensionärerna en meningsfull fritid?

Varför inte sätta pensionärerna på äldreboendena i arbete igen?
Va fan, sitta där i en rullstol och hänga läpp??

Kombinera äldreboendena med dagis!!!

Den ena kör den andra menar jag!!!
Eller "legoarbete".
Istället för att fattiga barn i Indien utnyttjas till barnarbete och sy fotbollar, sätt gamlingarna i arbete!!!

Tänk vad glada de skulle bli av lite sysselsättning!!!
Och så kan vi ha nytta av dem istället för att de ska sitta där och kosta massa pengar!!!!

Undrar om det är DIT vi är på väg med dagens alla besparingar inom äldreomsorgen.
"Nähä du Greta, du får inte nåt kaffe innan du har sytt klart de där 36 fotbollarna till AIK!"


Eller hur kommer det att se ut inom äldreomsorgen?

Jag funderar vidare på bästa sätt att använda befintliga resurser!!!
Tack för denna inspiration Natali!!! Hahaha!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har nu läst dina funderingar, min åsikt i detta är:

Skicka detta till kommunen. De behöver ju lite mer arbetsuppgifter för sina chefer.

Skämt åsido, hur har man lyckats få en dotter som är så klok?

2010-03-26 @ 10:27:15
Postat av: Mie

Men eller hur!!! HAhaha!! Har vi mer arbete de kan utföra???

2010-03-26 @ 10:41:27
URL: http://miehellberg.blogg.se/
Postat av: Åse

Där, just där, har du din affärsidé :) Skratt

2010-03-26 @ 16:36:26
Postat av: ia torarp

in med alla arbetslösa som kommer att få gå ut och gå med alla pensionärerna, detta eviga tjat om att de äldre aldrig får gå utanför dörren då tid inte finns för de arbetande!!!

Se till att arbetslösa lata ungdomar får röra på sig lite då!! två flugor på smällen med en gång!!!

simsalabim så blir det lite mera rörelse överallt, då politikerna säger att dagens ungdom bara blir fetare och fetare!!!

2010-03-26 @ 17:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0